Únava v mateřství

máma-podzim

 

Každá maminka to zná. Pocity únavy a vyčerpanosti, nejen fyzické, ale i duševní. Chceme Vám nabídnout pár tipů, jak si efektivně a jednoduše sami pomoci v tomto překrásném, ale velmi veeeelmi náročném období.

 

VYVÁŽENÁ STRAVA

Je dobře, pokud si dopřejete teplé vařené jídlo.OMEGA

Všímejte si, která jídla Vám nebo kojenému miminku způsobují nějaké potíže – plynatost, křeče či nadýmání a zkuste je na nějakou dobu vynechat.

Vhodná je konzumace potravin s obsahem Omega 3 mastných kyselin – výborným zdrojem jsou ryby (dobře dostupné a kvalitní jsou tuňák či losos). Tyto výživné kyseliny si naše tělo samo vyrobit neumí, proto je nutné doplňovat je ve stravě. Jsou důležité pro mozek a navíc působí protizánětlivě. Pro ty, kdož nejsou příznivci ryb máme Omega 3 v kapslích.

 

 

Vyhledávejte barevné potraviny – obsahují karotenoidy, které přímo ovlivňují naše buňky a tedy celkové zdraví.

 

HYDRATACE

Nezapomínejme PÍT, extra důležité je to, pokud svého drobečka kojíte. Naprosto nejlepším nápojem je samozřejmě voda, nezastupitelnou úlohu mají také některé čaje.

Proti nadýmání mají spolehlivý účinek bylinky (koření) kmín, koriandr a fenykl.

KKF

Pro podporu tvorby mléka můžete vyzkoušet také pískavici řecké seno – stačí pár semínek namočit na noc do vody a ráno tuto vodu vypít.

PÍSKAVICE

Velmi příznivé účinky mají i další "byliny":

  • ŠATAVARI neboli CHŘEST HROZNOVITÝ podporuje regenerační procesy v těle a příznivě působí i na tvorbu mléka či poporodní deprese
  • TULSI zvaná BAZALKA POSVÁTNÁ z té  si můžeme připravit i lahodný čaj, který pomáhá vyrovnat se se stresem, uklidní a dodává energii
  • BRAHMI což je česky PUPEČNÍK POSVÁTNÝ má podobné pozitivní účinky jako TULSI, posiluje nervovou soustavu. Doporučují se čaje, kde jsou obě bylinky kombinovány. Výborné jsou však i bezkofeinové kávy s touto bylinou, které mohou mít i různé příchuti.

Všechny tyto bylinky u nás najdete v různých podobách: veganské kapsle, čaje, kávy, ve směsích koření mnohdy i v kosmetice :) 

BRAHMIŠATAVARIkafe-brahmikafe-brahmi-mandleČAJ-TULSI-BRAHMI

 

NEJLEPŠÍ LÉK NA ÚNAVU? ČAS PRO SEBE

Dá se říci bez přehánění, že jde o to nejdůležitější. Odpočatá a relaxovaná maminka je ideál pro své dítě.

Dopřejte si tedy měrou vrchovatou:

  • SPÁNEK – slaďte svůj „spací režim“ se svým miminkem a spěte i ve dne tehdy, když spí i ono. Ve spánku tělo regeneruje nejlépe a efektivně. Pokud sezamový-olejkojíte, a malá miminka se budí i v noci, nezbývá, než se přizpůsobit. Není tedy vůbec od věci se přes den něco naspat.
  • MASÁŽ – nejlépe hned po ránu. Použijte zahřátý sezamový olej, který nádherně zklidní a vyživí celé tělo. Jeho účinky působí při hojení tkání. Nic nezkazíte, pokud si zacvičíte cca 15 min pár pozdravů slunce. Zkuste si i prodýchat Pránájámu – jedná se o tisíce let známou techniku vědomého dýchání nosem.
  • POMOC - zapojte do péče o dítě rodinu či blízkého člověka, kterému důvěřujete a svěřte své dítě i někomu jinému a v získaném čase se věnujte pouze SAMA SOBĚ. Věřte, že to není žádná ostuda, říci si o pomoc. Dobije Vás to energií, a pokud se Vám to podaří pravidelně, tím lépe.
  • SEBEDŮVĚRA – nebojte se pochválit. Promluvte sama k sobě, jak Vám to pěkně jde, jak jste silná a umíte si vše zorganizovat, a jak jste šťastná. I když se třeba budou vtírat pochybnosti, tak pokračujte a výsledky na sebe nedají dlouho čekat. Budete se opravdu cítit pozitivnější a plná síly.

 

 

 

Tak energii zdar Makét z NUNY :)