Montessori hračky a pomůcky

Nejprodávanější

LEG provlékačka jablko
Provlékadlo Jablko s červíkem
SKLADEM (2 ks)
LEG2646
 
245 Kč
Můj první telefon PlanToys
Můj první telefon PlanToys
SKLADEM (1 ks)
PT5674
 
366 Kč
kaleidoskop houbicka
Kaleidoskop - houbička
SKLADEM (3 ks)
PT4317
 
145 Kč
14 položek celkem
LEG provlékačka jablko
245 Kč
LEG2646
motoricka duha
Novinka
678 Kč
23435
Balancující opice PlanToys
Novinka
615 Kč
PT5349
PT balanční strom
Novinka
366 Kč
PT5140
drevene kostky dum
295 Kč
83208
hracka do ruky kacenky s rolnickou.jpg
Novinka
225 Kč
HMS736110
LEG Chrastítko kruh Lotta
199 Kč
LEG10515
PT chrastítko kruh
366 Kč
PT5263
Chrastítko s klíči PlanToys
366 Kč
PT5217
kaleidoskop houbicka
145 Kč
PT4317
PT Mini stavební set
240 Kč
PT4129
Můj první fotoaparát Plantoys
388 Kč
PT5633
Můj první telefon PlanToys
366 Kč
PT5674
PT sbírání bobulek
535 Kč
PT4620

Pomůcky jsou dílem paní Marie Montessori, italské pedagožka, lékařky, filosofky a vědkyně. 

Marie Montessori vycházela při vývoji své metody z vlastní rozsáhlé vědecké práce. Její výzkum byl zaměřen na schopnosti dětí učit se a získávat poznatky zcela přirozeně a bez většího úsilí. Zjistila, že tyto schopnosti jsou přímo závislé na prostředí, které děti obklopuje. Rozhodla se tedy okolí upravit tak, aby dětská mysl a dětské smysly měly co největší množství zdrojů, ze kterých mohou čerpat vědomosti a smyslové poznatky. Nešlo přitom jen o upravování a vymýšlení vhodných pomůcek, ale také o přístup rodičů a vychovatelů k dítěti.

Montessori pomůcky jsou takové „učebnice“, u kterých si dítko může vše vyzkoušet na vlastní kůži, může si daný koncept „osahat“. Edukativní hodnota každé pomůcky je velmi hluboká. Každá pomůcka izoluje jednu kvalitativní vlastnost, a tím usnadňuje dítěti její zvládnutí. Pomůcky seznamují děti s barvami, zvuky, hudbou, základy budoucí školní výuky jako je počítání, čtení a psaní, ale také se složitějšími věcmi, které často nechápou či neumí ani někteří dospělí.

Díky své velmi silné estetické kvalitě dítko doslova přitahují. Kvalita materiálu často přímo vybízí k tomu, aby se s pomůckou zacházelo jemně, opatrně, s úctou a zodpovědností. Materiál je konstruován tak, aby dítě samo poznalo, pokud udělá chybu. Dítko okamžitě zná výsledek, opravuje se samo. U složitějšího materiálu pak pomáhají získané zkušenosti a poznatky. Tím se učí analytickému myšlení a samostatnému řešení problémů.

Zdroj: Montessori hračky